Hiter matematični izračun pokaže, da je danes na internetu toliko glasbe, da mi je ne bi uspelo preposlušati niti v 30 letih neprestanega predvajanja. Pravzaprav mi ne bi uspelo nikoli. Na dnevni ravni se namreč na internetu pojavi za veliko več kot 24 ur nove glasbe. Misija nemogoče. Bog ne daj, da bi mi bila ob poslušanju kakšna pesem tako všeč, da bi si jo zavrtel dvakrat.

Industrija

Gotovo bi lahko vsak običajni poslušalec glasbe vsak dan odkril novo pesem, ki bi mu bila tako všeč, da bi si jo neprestano vrtel ves dan. A ljudje redko funkcioniramo tako. Če že, si ves dan predvajamo kak star hit. Ki je bil ravnokar na radiu in nam zdaj ne gre iz glave. Ki nas je spomnil na kakšno prigodo iz mladih let in napeljal v podoživljanje starih občutkov brezskrbnosti in veselja.

Zbirka plošč

Glasbena industrija je morala potegniti potezo, da bi nam v glomazni množici dostopne glasbe približala nove stvari. Na različnih razglednih točkah interneta nam nastavlja bombončke v obliki novih pesmi, napisanih prav za nas, za naš glasbeni okus in za prav naš tip vedenja pri deskanju po internetnih straneh. Vsak klik prinese nov cekinček. Vsi ti cekinčki na kupu pa danes predstavljajo že glavni prihodek glasbene industrije.

Algoritmi

Internet je brihten stroj, ki ve o nas več kot mi sami. Glasbena industrija pa je bistroumen stroj, ki zna za vsako uho napisati pravo novo pesem. Algoritmi, izračunani iz metapodatkov, ki jih ustvarjate s svojim klikanjem, vam v poslušanje ponujajo tisto glasbo, ki je čim bolj podobna in sorodna tistemu, kar poslušate sicer.

Se vam je že zgodilo, da ste zvečer odprli YouTube, poslušali izbrani komad, nato pa se sredi noči zavedeli, da še vedno sedite tam in poslušate že šesto priredbo istega komada? Pa posnetek žive izvedbe tega komada s tega in onega koncerta? Da ste preposlušali vse največje hite izbranega izvajalca? In njegov pravkar izdan novi singel? In kup komadov zasedb, s katerimi je ta izvajalec nekoč sodeloval? Ni slabo, ampak z glasbo je podobno kot s fotoaparatom. Četudi nastajajo še tako lepe fotografije, ni užitek ves čas fotografirati na avtomatskih nastavitvah.

Alternative

Manualno iskanje nove glasbe terja čas in potrpežljivost, a se izplača. Iskanje nove glasbe se lahko sprevrže v napeto detektivko. Glasbene revije ter številni domači in tuji glasbeni portali se šibijo od lestvic, seznamov skladb in glasbenih kritik, ki vam lahko predstavijo neslutene razsežnosti novih glasb. Številne baze glasbenih podatkov (Sound Cloud, Bandcamp, Discogs, last.fm…) vam lahko predstavijo široko paleto še neznanih izvajalcev.

Shazam

Naročite se lahko na novičnike glasbenih založb, ki vas redno seznanjajo s svojimi novimi izdajami. Ogledate si lahko koncertne napovedi največjih glasbenih festivalov vsega sveta. Vključite lahko Shazam in v trenutku izveste vse o pesmi, ki se ravnokar vrti na radiu. Naročite se na izbrani portal za predvajanje glasbe in za nekaj evrov na mesec brskate po več kot trideset milijonski banki glasbenih posnetkov.

Prav res, poslušalec mora imeti danes slabo vest, ker je glasba postala tako dostopna. Zato se spodobi, da na koncu kot pravi forenziki ključne dokaze za dobro glasbo poiščete na kraju zločina. Da kupite vstopnico in obiščete koncert!

Besedilo: Peter Baroš. Fotografije: Profimedia.