Koncertiranje že od nekdaj predstavlja glavni vir dohodkov glasbenikov. Že leta 1993 se je legendarni glasbeni producent Steve Albini spraševal, le kako je mogoče, da številne glasbene skupine, ki prodajo več kot četrt milijona svojih albumov, še vedno živijo na robu revščine? Glasbeni posel je krut. Je dolg hodnik, po katerem tekajo tatovi in zvodniki, dobri možje pa umirajo kot psi, je nekoč dejal Hunter S. Thompson, znameniti gonzo novinar, dolgoletni sodelavec glasbene revije Rolling Stone.

David Crosby, član velike četverice Crosby, Stills, Nash in Young, je pred dnevi potarnal, da bo zaradi odpovedane turneje bržkone ostal brez svoje hiše. No, priznati je treba nekaj - številni glasbeniki, zlasti  tisti, ki so vajeni živeti na veliki nogi, so večkrat žrtve svoje potratnosti. Sploh ni potreben noben virus, da se jim življenje čez noč sesuje v prah. Billy Joel, eno najuspešnejših imen svetovne glasbene industrije, je bankrot razglasil že večkrat. Zaradi zahrbtnih poslov svojega menedžerja je recimo ostal brez tridesetih milijonov zelencev.

Nepravičnim deležem glasbene industrije, kjer glasbenikom od prodanih albumov ostane relativno malo denarja, požrešnim menedžerjem in nespametnim poslovnim potezam navkljub pa si nihče ni mogel predstavljati, da se lahko tako zlahka sesuje najbolj vitalni del glasbenega posla, to je koncertiranje v živo. Zaradi odpadlih in prestavljenih festivalov se sesuvajo večmesečne turneje, pogosto osredočene na predstavljanje pravkar posnete nove plošče, za katero je skupina v studiih zapravila ogromne vsote denarja. Tako je, ko govorimo o velikih. Potem pa so tukaj še glasbeniki manjšega formata, ki jim že nekaj odpadlih koncertov na mesec povzroča strašansko stisko pri plačevanju vsakodnevnih stroškov.

Kako lahko pomagamo? Če ste kupili vstopnico za koncert ali festival, ki je odpovedan, ni nujno, da zahtevate vrnitev kupnine. Neuporabljeno vstopnico lahko razumete kot donacijo. S tem nemara ne boste podprli glasbenika neposredno, boste pa pripomogli k lažji premostitvi težav glasbenega festivala ali prizorišča, ki v svoji sredini zaposlujeta vrsto različnih poklicev, kot so recimo tonski mojstri, lučkarji in biljerterji.

Glasbenike lahko podprete tako, da kupite njihov album na Bandcampu, poslušate njihovo glasbo na svoji streaming platformi, obiščete njihovo internetno trgovino ter kupite kakšno majico ali dve. Če so tovrstne investicije prezahtevne za vaš žep, pa bodo glasbeniki veseli tudi vašega deljenja njihovih objav na socialnih omrežjih in všečkanja njihovih videov in drugih vsebin, s katerim boste pripomogli k njihovi večji vidnosti znotraj širnega sveta.

Spomnite se, koliko radostnih trenutkov vam prinaša njihova glasba. Pokažite jim, da jih spoštujete in podpirate v težkih časih.

Naslovna fotografija: Rosie and the Rivets so 20. marca nastopili v zaprti dvorani Arcada Theater, koncert pa je bil v živo predvajan na spletu. Tovrstne koncerte lahko na spletu ujamete pod ključnikom #MusicStrong. (Profimedia)