Morda vam vodja kadrovske svetuje oddih v kakšnih toplicah, da bi zmanjšali stres in nakopičeni holesterol ter spet začeli dihati s prepono, a če ste vsaj malo nagnjeni k adrenalinskim doživetjem, vas namakanje v ogrevanem bazenu in večerja ob petih popoldne ne bosta potegnila iz zadušljivega vsakdanjika. Potrebujete namreč tisti drugi, bolj intenzivni tretma, ki ga lahko odkrijete na dirkalni progi Raceland.

Raceland
Če dobro stopiš na gas, lahko v Racelandu hitro zbežiš pred stresom

1050 metrov dolga karting proga vas čaka v bližini Krškega in je, kot vestno zatrjujejo redni dirkači, ki na tamkajšnjih 16 zavojih rutinsko preverjajo svoje visokooktanske sposobnosti, pravi naslov za adrenalinsko sprostitev. Ne skrbite, če vam nerodno bočno parkiranje ali poskakujoče speljevanje z ročno dajeta občutek, da niste vrhunski voznik – proga Raceland je varna, zabavna, dinamična in primerna za vse kategorije voznikov, ki le želijo v zavetju profesionalne oskrbe začutiti neki novi pospešek.

Raceland
Živopisni jekleni poskočnež - samo za najbolj izkušene!

Da bi dobili boljši vpogled v koncept Racelanda, predvsem pa v glavno nagrado, ki čaka absolutnega zmagovalca digitalnega dirkaškega prvenstva [reys], smo poklepetali z Domnom Stautom, večkratnim prvakom v kartingu in lastnikom Racelanda, ki bo [reys] zmagovalca naučil pravega dirkanja in se na koncu z njim tudi pomeril v čisto pravi dirki!

Domen Staut
"Želel sem, da bi dirkanje postalo moje delo in moj užitek - tako je nastal Raceland." - Domen Staut
Kako ste se znašli v svetu dirkanja, kartinga in posledično samega Racelanda? Ste to strast do hitrosti že od nekdaj imeli v krvi?

Dirkanje je bila moja velika želja že v mladosti. Pri desetih letih sem vstopil v svet moto športa, in ko te ta enkrat prevzame, si želiš to početi vsak dan. Ker sem želel, da bi dirkanje postalo tudi moje delo in moj užitek, je posledično nastal Raceland. Sprva smo koncept vodili bolj za zabavo, pozneje pa se je vse skupaj razvilo v resen projekt, kakršnega poznamo danes. Raceland načrtujemo povečati še za 3,5 km steze in bo tako postal prvo in edino dirkališče pri nas z vsemi dovoljenji in pripadajočo infrastrukturo.  

Kje vidite ključne prednosti Racelanda v primerjavi s podobnimi dirkaškimi ponudbami?

Raceland ponuja vse na enem mestu. Po velikosti in z vso dodatno infrastrukturo pa tudi z obsegom dela, ki ga je mogoče pridobiti v tako majhni državi, poligon izpopolnjuje vsa pričakovanja tudi najbolj zahtevnih strank. Posebnost Racelanda je mogoče tudi v tem, da smo s trdnim delom dosegli, da se sam preživlja in financira, kar je skorajda edinstveno, saj takšnim objektom, ki ponujajo tudi šolo varne vožnje, v drugih državah običajno pomagajo država in druge institucije, ki skrbijo za varnost v prometu, pri nas pa se zdi, da je ta logika ravno obratna.

Kaj vse lahko doživijo obiskovalci ob obisku dirkališča Raceland v Krškem?

Predvsem veliko adrenalinske akcije, tako na štirih kot tudi na dveh kolesih. Lahko pa se pridete samo razvajat z vrhunsko kulinariko v Adrenalino, našo restavracijo nad dirkališčem.

Prva nagrada v digitalnem dirkaškem prvenstvu [reys] ste pravzaprav – vi. Zmagovalec bo namreč prejel učne ure v pravem dirkalnem gokartu Rotax Max 125 ccm in pod vašim mentorstvom dirkanje doživel na povsem drugi ravni. Kaj je recimo prva lekcija, ki bi jo podali čistemu novincu na tem področju?

Vsi, ki delamo v Racelandu, smo predvsem ambasadorji in zagovorniki dirkanja za lastno zabavo. V tem se skriva prva lekcija – dirkanje ne spada na ceste, v vsakdanje življenje, ampak na poligone, kot je Raceland. Tu lahko brez obremenjenosti, strahu in nevarnosti svojo ljubezen do hitrosti razviješ v sproščen in adrenalinski hobi, ne da bi pri tem ogrožal sebe ali kogarkoli drugega.

Raceland
1050 metrov progre, 16 zavojev, 4 metre višinske razlike - recept za nepozabno žurko na visokih obratih
Kaj je po vaših izkušnjah najpogostejša napaka ljubiteljev hitrosti, ki se prvič izkusijo v dirkanju?

Največja napaka so samouki. Iz prakse je razvidno, da je pri samoukih potrebnih več kilometrov treninga, da se odpravi recimo napačna razlaga idealne linije in drugih smernic vožnje. Seveda obstajajo izredni talenti, ki že v prvih krogih kažejo prirojen gen dirkača, a praviloma drži, da mora dirkanje vedno potekati pod profesionalnim vodstvom.

Bi rekli, da smo Slovenci na splošno dobri vozniki? V katerih vidikih bi se lahko izboljšali?

Menim, da smo na splošno dobri vozniki. Glede na to, da imamo v Racelandu tudi poligon za varno vožnjo, kjer med drugim urimo mlade voznike, pa vseeno opažamo, da bi izboljšave pri voznikih na slovenskih cestah dosegli, če bi nadgradili tečaj za voznika začetnika. Začeti je treba na začetku, takrat, ko ustvarjamo novega voznika. Zato je z letošnjim letom v veljavi tudi identični tečaj za motorista začetnika.

Kakšni so bili vaši vtisi po prvi vožnji na simulatorju [reys]?

Super! Predvsem mi je bilo všeč to, da se lahko usedeš v avto, ki ti je tudi v resnici blizu. Moj izbor je sicer zdaj že starodobnik, ampak vseeno trdim, da je BMW M3 E30 tisti pravi, čistokrvni dirkalnik.

Veliko ljudi, ki so na simulatorju [reys] dosegali dobre rezultate, je kot ključne izkušnje omenjalo prav karting. Vas to preseneča? Številni so namreč pričakovali, da bodo pri simulatorju ključne izkušnje iz sveta videoiger.

Karting in posledično Raceland bi z lahkoto preimenovali kar v valilnico dirkačev. Mislim, da so le redki v svetu moto športa, ki prvenstveno ne izhajajo iz kartinga. Zato me ne preseneča, da so se tisti, ki uživajo v kartingu, dobro znašli tudi na simulatorju, sploh ker je ta tako dobro odigral vlogo simuliranja dejanskega občutka v dirkalniku – nekaj, kar je dirkačem iz kartinga zelo domače.

Kaj svetujete mladim, ki si želijo postati profesionalni dirkači?

Naj se najprej preizkusijo v kartingu. Tudi če pozneje izberejo druge oblike moto športa, naj kartinga ne zapostavljajo, ker karting z vsakim prevoženim krogom dodaja pomembno znanje v mozaik motorike in izpopolnjenosti vsakega dirkača.

Imate še kakšen nasvet za vse dirkače v zadnjem tednu [reys] prvenstva?

Tekma še ni končana! Naj se vsi, ki čutijo, da imajo to v sebi, ponovno preizkusijo in vztrajajo do zadnjega dne. Poleg absolutnega zmagovalca pa seveda vse tiste, ki so morda na novo vzljubili adrenalinski občutek visokih obratov, vabim, da pridejo k nam v Raceland na čisto svoj 'dan na dirkališču'.

Fotografije: Raceland