Digitalna tehnologija je predvsem v smislu pisarniškega dela naredila pravo malo revolucijo, saj smo v neki točki povsem ozavestili dejstvo, da do službenih serverjev in e-pošte lahko dostopamo od kjerkoli. Nekateri digitalni nomadi so že stari mački, ko gre za delo od doma, nekateri pa se novonastalim razmeram šele privajajo.

#1 Načrtujte, kot da ste v službi (ker tudi ste)

Delovni sklopi bodo obvezni. Zato bo mogoče najbolje, če si že kar ob jutranji kavi naredite seznam nalog, ki mu vestno sledite do prve zaslužene pavze. In ker verjetno ne boste mogli med malico do sosednje pisarne na kratek čvek, predlagamo, da malce poklepetate s katerim od družinskih članov. Saj veste, to so tisti ljudje, ki so nam blizu, a hkrati tisti, ki jih premalokrat vprašamo, kako so.

#2 Bodite disciplinirani

Ker vam pot do dela in nazaj odpade, lahko ta čas porabite za aktivnosti zunaj delovnega sklopa. Delovni čas si strukturirajte tako, da boste lahko vsaj nekaj ur na dan nemoteno opravljali najnujnejše zadeve. Ugotovili boste, da nekatere stvari opravite hitreje kot v pisarni, saj je doma načeloma manj motenj pozornosti kot v živahnih delovnih okoljih.

Toda bodite striktni pri ritmu dela. Najpomembnejše stvari opravite takoj zjutraj oz. dopoldne. Takrat bodo namreč na delovnih obratih tudi vaši kolegi. Ne glede na apokaliptične razmere zunaj boste opazili, da delovni čas vendarle ni izginil.

#3 Optimizirajte

Človeška rasa zase rada pove, da je ena od najbolj razširjenih in tudi najbolj prilagodljivih sort na planetu. Nekajtedenska karantena zato ne bi smela biti preveč dramatična (razen, seveda, če si precenjene kvadrature svoje nepremičnine ne delite z napačnimi osebami).

Nekaj prilagoditev bo torej tudi na področju dela in te bodo – to vam zagotavljamo – prišle skupaj z nekaterimi razodetji. Kot je recimo to, da je možno biti super produktiven tudi v pižami. Ali pa, da se da povsem mirno odgovarjati na e-pošto, medtem ko se vam pere že tretja žehta. Ali pa, da so sestanki prek video klica lahko veliko bolj praktični. In, mimogrede, med pisanjem dolgega maila lahko brez težav pristavite juho, zračite prostore ali pa dovolite, da avtomatski sesalnik opravi svoje delo.

#4 Ne izključite telefonske komunikacije

Ko se zakopljemo v delo prek računalnika, začnemo samodejno tudi komunicirati prek instantnih sporočil. Razlog je v čisti pragmatičnosti, saj so naši sogovorniki le nekaj okencev stran. A ne podlezite skušnjavi tovrstne digitalne večopravilnosti. Mi namreč smo.

Ko delamo, radi nemo strmimo v klice, dokler ne postanejo neodgovorjeni. Potem pa rečemo, da smo jih zamudili. Veliko bolje je, da se vse pomembne stvari še vedno dogovorite prek telefona. S tem se boste nekoliko odlepili od zaslona pa tudi vaša komunikacija bo bolj osredotočena, saj telefonski pogovori običajno zahtevajo vso vašo pozornost. Poleg tega pa vam spremenijo razpoloženje (po večini na bolje, odvisno od tega, komu se oglasite).

#5 Definirajte delovni kotiček

Največja zagata dela od doma je, da meje med delovnim in domačim okoljem izginejo. Vaš priljubljeni kavč, na katerem vsake toliko zakinkate, se spremeni v delovno postajo, na kuhinjski mizi pa se poleg vaze s cvetjem hitro znajde še prenosnik. Ne pustite, da se delovna oprema zažre v vse kotičke vašega stanovanja. Namenite delu le en poseben kotiček, od koder boste ordinirali. In ta kotiček naj ne bo postelja.

#6 Očistite prostor

O povezavi med dobro organiziranim bivalnim prostorom in prostorom v glavi je bilo že toliko napisanega, da verjetno o tem nima smisla izgubljati besed. Poleg tega imamo na tem področju svetovno avtoriteto, ki je s svojo serijo Tyding up with Marie Kondo na Netflixu ves svet opomnila, da verjetno ne moremo vplivati na svetovne dogodke v takšni meri, kot lahko vplivamo na stanje v lastnem brlogu.

In da se nam, ko ga enkrat vzpostavimo, v možganih sprostijo posebne kapacitete. Počistite torej svojo jazbino. Ko bo vsaka stvar na svojem mestu, vam bo delo še bolj gladko teklo.

#7 Naučite se dobro komunicirati prek spleta

Video konference so že tako pomemben del komunikacije predvsem pri timih, ki delujejo ločeno, zdaj pa bodo prišle v prakso tudi pri drugih. Prednosti video konferenc je kar nekaj: v prvi vrsti boste vendarle morali iz pižame, kot drugo boste lahko svoje ideje ubesedili v strukturiranem nastopu in kot tretje boste lahko izpilili svoj nastop, saj se boste ves čas  opazovali na posnetku (če to hočete ali ne). Tule je super kratek vodnik ameriške univerze Stanford, v katerem boste v slabih dveh minutah usvojili 10 korakov do dobre video konference.

#8 Jasno določite konec delovnega dne

Trik dela od doma je v tem, da lahko hitro pozabite na čas. To lahko pomeni dvoje: da takrat, ko bi morali delati, drsate po Instagramu, potem pa ponoči energično tapkate po prenosniku. Kot smo že omenili, so meje med delom in prostim časom v tem primeru zabrisane, zato jih boste morali določiti sami. Jasno opredelite delovni čas, sicer boste hitro dobili tisti hibridni občutek, da ste na delovnih počitnicah, ki trajajo že celo večnost.

Naslovna fotografija: Profimedia