#1 Nepotrpežljivost

V službi preprosto moramo biti potrpežljivi. Tudi če naš sodelavec ali stranka zamudi rok, nas to ne sme spremeniti nemudoma v kepo nepopisnega besa. Seveda lahko prijazno namignemo, da zamujanje ni ravno vrlina v poslovnem svetu, a pri tem moramo ostati mirni in spoštljivi. Če zamudnika v prvem trenutku oblajamo z brutalno kritiko, ki bi orosila oči še Georgeu Carlinu, na koncu s tem le sporočimo, da smo v bistvu sami preveč zagrenjeni, nezadovoljni in raztreseni. Če pa se zamujanje pojavlja, imate vse dovoljenje, da uporabite najtežjo verbalno artilerijo.

#2 Zamujanje

Nikar ne bodite razlog, da mora nekdo upoštevati prejšnjo točko tega seznama. Bolje se je na sestanku prikazati 10 minut prehitro kot pa 10 minut prepozno. Vedno lahko počakamo na druge, medtem ko časa, ko so nas čakali, ljudem ne moremo povrniti. Pa še vaši živci bodo precej manj na udaru, če ne boste ves čas nekam zamujali.

#3 Pritoževanje

Zagotovo poznate kakšno osebo, s katero se vsaka interakcija vedno sprevrže v utrujajoče tarnanje in pritoževanje? Takšni pogovori so neznosno utrujajoči, toksični, izžamejo vam vso energijo in voljo do življenja. Pazite torej, kako drugim dozirate prav takšne informacije.

Pretirano tarnanje in pritoževanje lahko ljudi dolgoročno odvrne od komuniciranja z nami. Če je za vami težak dan, to lahko brez slabe vesti omenite, ni pa treba o tem razglabljati še en teden vsakomur, ki ga srečate. Če ste se prijateljem že potožili, dodatno tolažbo raje poiščite pri partnerju ali plišastem medvedku.

#4 Pretirano preklinjanje

Kletvice obogatijo naš jezik, privabijo kakšen nasmeh, ljudem okoli nas pa izražajo naša intenzivna čustvena stanja (in naš bogat besedni zaklad s senčne strani slovnice). Žal pa so kletvice obenem najpogosteje popolnoma neprimerne za delovno okolje, sploh kadar so usmerjene neposredno v kakšnega sodelavca ali nadrejenega.

Kaj torej narediti, ker vas je v pisarni nekaj dodobra razdražilo in se je v trenutku šibkosti iz vas vseeno vsul plaz žaljivk in kletvic? Verjemite, ko se ohladite, vas bo ujela slaba vest. Vseeno se zato ni treba pogrezniti v zemljo. Preprosto se opravičite in obljubite, da se ne bo ponovilo – v vsej normalnih okoliščinah bi to moralo zadostovati, če le ni bil to vaš tretji izbruh v enem tednu. Poskrbite pa tudi, da se obljube potem držite.

#5 Prekinjanje drugih

Mnogo ljudi niti ne opazi, da sredi stavka prekinjajo druge, a če se vam je to že pripetilo (in verjamem, da se vam je), potem dobro veste, kako zelo je nadležno, ko vas nekdo prekine sredi misli. Sredi vašega narativnega zagona. Obupno! Dobra komunikacija namreč temelji na tem, da najprej zbrano poslušamo in odgovorimo šele, ko oseba pove vse, kar želi. Poskusite se tega držati tudi v pisarni. Sploh med sestanki, telefonskimi pogovori ali med pogajanjem.

#6 Redoljubnost

Ne bodite tista oseba v pisarni, za katero morajo drugi ves čas pospravljati. Ne puščajte smeti v skupni kuhinji ali sobi za odmore in potrudite se, da imate vsaj približno urejeno pisalno mizo. Nihče noče vsako jutro stopiti v pisarno, ki dehti kot pušeljc skisanega čaja, postane župe in plesnive rulade, ki se vam je enkrat lani skotalila za monitor.

#7 Širjenje negativne energije

Vsekakor se je pametno izogibati večini postulatov Nietzschejevega nihilizma. V praksi to pomeni, da če ima recimo vaš sodelavec idejo, je ne zatrite takoj v kali, pa čeprav se vam zdi še bolj butasta kot Googlova Stadia. Pustite ljudem njihovo veselje. Vzdržite se komentarjev kot npr.: To pa ja ne bo delovalo ali Zakaj to sploh počneš? Če na vsako idejo ali misel odreagirate negativno, ljudje kmalu ne bodo želeli z vami ničesar več deliti.

#8 Bahanje

Prav je, da ste ponosni na svoje odlike in dosežke. In vsekakor delite svoje veselje z drugimi. A pomnite, da je vsake dobre stvari lahko tudi preveč, in če svoje dosežke neutrudno oznanjamo NA VES GLAS, je to le naporno bahanje. Tudi če se bahate le o tem, kako vaši otroci na vsakem koraku kažejo izrazite znake destilirane genialnosti.

#9 Šlampasta osebna higiena

Verjetno je dokaj samoumevno, da je osnovna higiena temelj nemotenih interakcij s soljudmi. Če boste zapacani, smrdeli kot prekuhana podpazduha ali med zobmi še celo popoldne švercali kos jutranjega obeda, bodo ljudje hitro začeli okoli vas delati široke ovinke. Pa tudi jemali vas ne bodo prav resno.

#10 Pretirano obrekovanje

Ko vam nekdo nekoga obrekuje, ste lahko prepričani, da bo ta oseba prej ali slej nekomu obrekovala tudi vas. Seveda se ne pričakuje, da se boste razumeli s čisto vsemi sodelavci v podjetju, kar pa še ni razlog, da nekoga kar naprej vlačite po zobeh. Če imate z nekom problem, to razčistite ena na ena s to osebo. Na samem! Doslednost in diskretnost se vam bosta splačali na dolgi rok.

#11 Vsiljivost

Mogoče je vam prijetno govoriti o agregatni konsistenci svojega blata ali o barvi spodnjic, v katerih je včeraj zvečer ponosno paradiral vaš partner, a boste nedvomno bolj na varnem, če ste z deljenjem podrobnosti iz zasebnosti nekoliko skopi. Ni vsem prijetno podoživljati vaših najbolj sočnih trenutkov iz privatnega življenja. Na drugi strani pa prav tako ne ribarite za delikatnimi informacijami iz zasebnosti vaših sodelavcev. Če ne povedo sami, imajo verjetno zato dober razlog. Ostanite radovedni in odprti za zgodbe drugih ljudi, a ne drezajte pregloboko.

#12 'Da' za čisto vse

Če v pisarni na vsako prošnjo odgovorite z da, se bodo sodelavci hitro naučili, da vam lahko naprtijo vse neprijetne naloge. Kadar je opravilo vaša dolžnost, seveda nimate kaj dosti možnosti izbire, za vse ostalo pa le poskrbite, da imate smotrno postavljene meje. Ne bojte zavrniti nalog, ki bi vas preobremenile. Na šefih je, da vas čim bolj vprežejo, na vas pa, da jim poveste, kdaj so prestopili vaše zmožnosti.

#13 Slike z zabav na socialnih omrežjih

Ko se prijavljate na službo, dobro preverite, kaj vse se razkrije, ko googlate svoje ime. Slike na Facebooku s tremi kozarci tekile v rokah in dvema kebaboma, zatlačenima za hlače, pač niso najbolj laskav odraz vaše poslovne kredibilnosti.

Naslovna fotografija: Profimedia. Animirani GIFi via GIPHY.