Že prva sezona serije Teror (The Terror) televizijske mreže AMC (program AMC najdete med naborom vaše programske ponudbe) se je gledala kot destilirana groza. Ujetost na neraziskanem severu, prepuščenost neizprosni zimi, katere kremplji rijejo čedalje globlje v možnosti preživetja izgubljenih mornarjev, potem pa iz snežne meglice skoči še krvoločna pošast. Redkokdaj smo tako uživali, ko nas je bilo strah, sploh ker je prvi Teror krasila še čudovita igralska zasedba, vključujoč Jareda Harrisa, ki smo ga potem gledali v Černobilu, in seveda Tobiasa Menziesa ter Ciarana Hindsa, ki sta se prej dokazala v seriji Igra prestolov.

VIDEO: Napovednik za 2. in 1. sezono serije Teror:

Zakaj je bila prva sezona Terorja uspešnica? Ker je ustvarjalcem nasedlo raziskovalno ladjo uspelo mojstrsko umestiti v kopanje po najtemnejših kotičkih človeške psihe. Pošast – tista dejanska, s kožuhom in kremplji – je bila na koncu le spodbuda, celo inspiracija za rast najhujših človeških sprevrženosti, obenem pa simbolična uprizoritev narave, s katero se ni pametno igrati. Nastala je tako kompleksna in tako strašljiva zgodba, da je gledalec lahko njen psihološki dotik čutil do kosti. Kot tudi mraz, v katerem se je vse skupaj odvijalo.

Druga runda figurativne groze

Leto in pol pozneje smo že pogumno stopili v novo sezono. V novo grozo drugega Terorja. Spet raziskujemo apriorizem strahu, kaj ga poganja, kaj nam ga manifestira in kako to, da ga doživljamo tako pristno, čeprav za podlago nimamo lastnih izkušenj. Tokrat je zgodba postavljena v drugo zgodovinsko obdobje, v čas druge svetovne vojne, kjer sledimo družini Nakayama s Chesterjem Nakayamo, mladeničem japonsko-ameriškega porekla, kot protagonistom. Mimogrede, njegovega dedka Nobuhira Yamata (Yamata-san) igra ljubiteljem znanstvene fantastike zelo znan obraz George Takei (originalni Hikaru Sulu iz Zvezdnih stez).

Tole je njegovo sporočilo za vas:

Chester se znajde sredi dvojno ustvarjene strašljivosti. Na eni strani se sooča z dejstvom, da se je lastna domovina obrnila proti njim, obenem pa poskuša v svoji domači skupnosti razvozlati nepojasnjene in izredno brutalne umore, v katere zna biti vpletena zlobna pojava, t. i. yurei, japonske sorte duh v beli halji, ki v iskanju lastnega miru ustvarja kaos, trpljenje, masaker in smrt. Brutalnih prizorov je dovolj, a niso bistvo te groze, kot tudi niso bili v prvem Terorju. Šele ko se drama investira v like, postane tisto nadnaravno spet le sprožilec za vse tisto, kar se dejansko skriva v najglobljih temnicah človeške psihe.

Tu smo potem na vrsti gledalci. Kako razumemo pojave, ki nam jih razkriva serija? Jih znamo postaviti na simbolično parabolo te zelo specifične in obenem zelo boleče zgodovinske premise? Najpomembnejše pa je, da sami odkrijemo, v katerem trenutku te kompleksne zgodbe sami vidimo najbolj intenzivno grozo.

George Takei
Nekoč Sulu v Zvezdnih stezah, danes pa akter v intenzivni televizijski strašljivki

Manj znana, a prepričljiva igralska zasedba

Vlogo protagonista prevzema Derek Mio kot Chester Nakayama. To je njegova prva večja in opaznejša vloga, čeprav se že kar nekaj let pojavlja v teh in onih TV-serijah, doslej izključno v stranskih vlogah. Vlogo Yuko, skrivnostne ženske iz Chesterjeve preteklosti, ki jo spoznamo že takoj na začetku, ko v mehkem, belem kimonu stopi v ocean in s tem v svojo smrt, odlično vodi Kiki Sukezane (videli smo jo že v seriji Lost in Space). Chesterjevo mamo Asako Nakayama igra Naoko Mori (gledali smo jo v seriji Torchwood in filmu Everest), Chesterjevega očeta Henryja Nakayamo pa Shingo Usami (morda se ga spomnite iz športne drame Unbroken).

Teror: Zloglasni
V ozadju nadnaravne groze se v seriji razkriva tudi ozadje realnosti japonsko-ameriške skupnosti v času druge svetovne vojne

Serija že s podnaslovom 'Zloglasni' (Infamy) namiguje, da se zgodovinski del vsekakor strne na strašljivi dan 7. decembra 1941, ko se pripeti napad na Pearl Harbor. Dan potem je takratni ameriški predsednik Franklin D. Roosevelt v govoru v kongresu izrekel tiste znamenite besede: “To je dan, ki bo živel v zloglasnosti.” Ker je posledično ogromno dogajanja povezanega tudi z dejanskim življenjem japonsko-ameriških družin v tistem času, je George Takei, ki je kot otrok tudi sam živel v internacijskih kampih, pri nastajanju serije sodeloval kot svetovalec (in potem, kot omenjeno, v seriji še prevzel vlogo Chesterjevega dedka).

Drugo sezono Terorja je avtorsko prevzel Alexander Woo, ki ne potrebuje druge predstavitve kot to, da je napisal kopico epizod fantastične vampirske serije Prava kri (True Blood). Pri nastajanju Terorja je sodeloval še z Maxom Borensteinom, sicer avtorjem epske pustolovščine Kong: Otok lobanj (Kong: SkullIsland).